Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Złotowie uzyskało akredytację, dzięki której przez najbliższe 5 lat szkoła może uczestniczyć w projektach finansowanych przez Unię Europejską. Owa forma rozwoju dotyczy zarówno kształcenia ogólnego, jak i zawodowego.
Od 13 maja uczniowie trzecich klas technikum w zawodzie: mechanik samochodowy, technik żywienia i usług gastronomicznych, logistyk, elektryk i elektronik przebywają w Hiszpanii w Maladze, gdzie realizują praktyki zawodowe.
Grupa młodzieży zajmująca się przyrządzaniem i gotowaniem potraw pracuje w restauracji wegańskiej „Mimo Bistro”. Młodzi adepci sztuki kulinarnej z przyjemnością przygotowują wegańskie posiłki i poznają nowe smaki. Mechanicy koncentrują się na eksploatacji samochodów w szerokim zakresie, elektrycy montują instalacje elektryczne, natomiast elektronicy zajmują się fotowoltaiką.
Oprócz zagadnień związanych z zawodem uczniowie rozwijają swoje umiejętności językowe i komunikacyjne - samodzielnie dojeżdżają do miejsca praktyk komunikacją miejską, radząc sobie przy tym znakomicie.
Pierwsza wycieczka odbyła się na Gibraltar. Tam, podczas obserwacji z góry Rock of Gibraltar, można było podziwiać wzmożony ruch statków, jak również pojawiła się szansa na to, by popatrzeć z daleka na Afrykę.
Uczestnicy wyjazdu zachwycali się również pięknymi zabytkami samej Malagi. Byli na wzgórzu zamkowym, widzieli ogromną katedrę La Manquita oraz spacerowali obok areny przeznaczonej do walki byków.
Różnorodna roślinność, śródziemnomorski klimat i błękit wody dominują w rozmowach zafascynowanej Hiszpanią młodzieży. Obiecują, że na pewno tutaj wrócą!
Podsumowanie programu 2021-1-PL01-KA121-VET-000007222 w ramach akredytacji Erasmus+, realizowanego w CKZiU w Złotowie
Piętnastu uczniów wzięło udział w dwutygodniowych praktykach zawodowych w Maladze w ramach Akredytacji Erasmus+ projektu realizowanego w sektorze Kształcenie i Szkolenie Zawodowe finansowanego przez Unię Europejską. Ponadto czterech nauczycieli odbyło tygodniowy staż w zawodowej szkole w Katanii. Programy VET dotyczą praktycznego szkolenia zawodowego i podnoszą kwalifikacje uczniów oraz nauczycieli.
Dzięki odbytym praktykom uczniowie rozwinęli swoje umiejętności językowe w zakresie komunikacji i słownictwa branżowego. Przyswoili sobie nowe rozwiązania w ramach organizacji pracy, metody wykonywania określonych zadań oraz zapoznali się z nowym, specjalistycznym osprzętem. Nauczyli się także samodzielności i pokonywania trudności, jakie można spotkać w innym kulturowo środowisku. Poza tym poznali zasady tolerancji i otworzyli się na współdziałanie w międzynarodowych grupach rówieśniczych.
Wyniesiona wiedza praktyczna sprawiła, że uczniowie lepiej zdali egzaminy zawodowe, a poza tym wzbudziła w nich chęć do dalszego poszerzania umiejętności technicznych.
Nauczyciele realizowali projekt jako job shadowing, który zapewnia uczestnictwo i obserwację zajęć mentora, czyli nauczyciela przedmiotów zawodowych. Dzięki mobilności mogli oni zweryfikować swój warsztat pracy, zwrócić uwagę na wyposażenie stanowisk w pracowni czy porównać metody pracy z uczniami. Wymieniali z nauczycielami doświadczenia dotyczące prowadzenia, oceniania zajęć praktycznych oraz nawiązywania współpracy z podopiecznymi. Podobnie jak uczniowie, stali się bardziej kreatywni w poszukiwaniu rozwiązań w sytuacjach nowych, rozwinęli swoje umiejętności językowe i poszerzyli wiedzę na temat kraju, w którym przebywali.
Międzynarodowe programy realizowane w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Złotowie bardzo korzystnie oddziałują na ucznia oraz nauczyciela. Wpływają one na podniesienie efektów kształcenia i podwyższają prestiż placówki. Dlatego nadrzędnym celem Szkoły jest kontynuacja takich działań.
Podsumowanie projektu odbyło się w auli podczas którego uczniowie przekazali swoje wrażenia, zdobytą wiedzą i doświadczenia młodszym kolegom. Spotkanie to było jednocześnie spotkaniem wprowadzającym nową grupę uczniów w następny planowany projekt.
Zdjęcie z auli
Na zakończenie projektu przygotowano dla każdego uczestnika dokument Europass Mobilność, potwierdzający zrealizowany program mobilności i opisujący pozyskane w ramach projektu kompetencje zawodowe i językowe.
|
|
Międzynarodowe programy realizowane w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Złotowie bardzo korzystnie oddziałują na ucznia oraz nauczyciela. Wpływają one na podniesienie efektów kształcenia i podwyższają prestiż placówki. Dlatego nadrzędnym celem Szkoły jest kontynuacja takich działań.
Podsumowanie programu 2022-1-PL01-KA121-VET-000058019 w ramach akredytacji Erasmus+, realizowanego w CKZiU w Złotowie
Przygotowania do realizacji mobilności uczniów rozpoczęto od rekrutacji, podczas której na podstawie wyników nauczania i testu z j. angielskiego, wyłoniono 25 uczniów.
Zakwalifikowani uczestnicy to uczniowie 4 klas technikum elektrycznego, elektronicznego mechaników pojazdów samochodowych, logistyków i techników żywienia i usług gastronomicznych.
Przed mobilnością uczniów odbyło się spotkanie z uczniami i ich rodzicami w celu określenia zasad uczestnictwa w projekcie. Podpisano również umowy z uczestnikami.
Od 17-28 kwietnia 29023 - 25 uczniów wzięło udział w dwutygodniowych praktykach zawodowych w Alicante w ramach Akredytacji Erasmus+ projektu realizowanego w sektorze Kształcenie i Szkolenie Zawodowe finansowanego przez Unię Europejską.
Dzięki odbytym praktykom uczniowie rozwinęli swoje umiejętności językowe w zakresie komunikacji i słownictwa branżowego. Przyswoili sobie nowe umiejętności zawodowe w zakresie organizacji pracy, metod wykonywania określonych zadań oraz zapoznali się z nowym, specjalistycznym osprzętem.
Nawiązali nowe kontakty zawodowe, nauczyli się korzystać z hiszpańskich zasobów internetowych Nauczyli się samodzielności i pokonywania trudności, jakie można spotkać w innym kulturowo środowisku. Poza tym poznali zasady tolerancji i otworzyli się na współdziałanie w międzynarodowych grupach rówieśniczych.
Wyniesiona wiedza praktyczna sprawiła, że uczniowie lepiej realizowali swoje zadania podczas zajęć w szkole, lepiej zdali egzaminy zawodowe oraz dalej rozwijają swoje umiejętności techniczne.
Podsumowanie projektu odbyło się w auli podczas którego uczniowie przekazali wrażenia, zdobytą wiedzą i doświadczenia młodszym kolegom. Spotkanie to było jednocześnie spotkaniem wprowadzającym nową grupę uczniów w następny planowany projekt.
W ramach projektu VET pięciu nauczycieli, kadry zawodowej CKZiU odbyło tygodniowy staż w zawodowej szkole w Barcelona Pozzo di Giotto na Sycylii. Nauczyciele realizowali projekt jako job shadowing, który zapewnia uczestnictwo i obserwację zajęć mentora, czyli nauczyciela przedmiotów zawodowych. W mobilności uczestniczyli nauczyciele przedmiotów gastronomicznych i mechanicznych.
Dzięki mobilności mogli oni zweryfikować swój warsztat pracy, zwrócić uwagę na wyposażenie stanowisk w pracowni czy porównać metody pracy z uczniami. Wymieniali z nauczycielami doświadczenia dotyczące prowadzenia, oceniania zajęć praktycznych oraz nawiązywania współpracy z podopiecznymi. Podobnie jak uczniowie, stali się bardziej kreatywni w poszukiwaniu rozwiązań w sytuacjach nowych, rozwinęli swoje umiejętności językowe i poszerzyli wiedzę na temat kraju, w którym przebywali.
Jako podsumowanie projektu przygotowano dla każdego uczestnika dokument Europass Mobilność, potwierdzający zrealizowany program mobilności i opisujący pozyskane w ramach projektu kompetencje zawodowe i językowe.
Międzynarodowe programy realizowane w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Złotowie wpływają motywująco tak na uczniów klas technikum jak i na nauczycieli zawodowców, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności zawodowe.
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.